VANLIGA FRÅGOR OCH SVAR

Nedan har vi samlat de vanligaste frågorna som du kanske vill ha svar på

Du hittar svar på din fråga i vår FAQ, om inte, så vänligen kontakta oss på info@velvilo.com så återkommer vi till dig så fort vi kan

Leverans

Hur lång är leveranstiden?

Vi har en leveranstid på 1-2 arbetsdagar i Norden. Cirka. 1-3 arbetsdagar utanför Norden.

Min order har inte kommit?

När ditt paket lämnar vårt lager får du ett mail med en länk som du kan spåra ditt paket med. Om du inte kan se ditt paket via spårningslänken är du välkommen att kontakta oss

Kan jag spåra min order?

Ja självklart! När din beställning lämnar lagret får du ett e-postmeddelande med en spårningslänk som du kan spåra din beställning genom.

Hur vet jag om min order har lämnat lagret?

När din beställning lämnar lagret får du ett mejl som informerar dig om att din beställning är på väg till dig. Du kommer också att få en spårningslänk som du kan spåra din beställning genom.

Vad händer om jag inte hämtar min beställning?

Om du inte hämtar din beställning från ditt utlämningsställe skickas den automatiskt tillbaka till oss efter 7 dagar. Vi tar ut en avgift på 250kr för icke upphämtade beställningar.

Jag har mottagit min order, men det fattas en produkt, vad ska jag göra?

Kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig så snart som möjligt.

Finns de några fraktavgifter?

Vi erbjuder fri frakt över ett visst belopp. Om din köpsumma är under detta belopp eller om du väljer en annan fraktmetod än gratis fraktalternativet, kommer en fraktavgift att debiteras.

Erbjuder ni leverans världen över?

Ja! Vi på Velvilo erbjuder frakt över hela världen.

Hur tar jag emot min beställning?

När ditt paket lämnar vårt lager kommer du att få ett SMS eller e-postmeddelande om att ditt paket är på väg. Ditt paket levereras normalt direkt till din dörr. Om paketet inte kan levereras kommer det antingen att tas till ett serviceställe för hämtning eller ett andra leveransförsök kommer att göras dagen efter.

I vissa länder kommer du att kunna ändra leveranssätt när paketet är på väg. Du kan till exempel välja att få ditt paket levererat direkt till ett serviceställe, till en granne, lämnat på ett säkert ställe eller välja en annan leveransdag.

Observera att paket ofta levereras under dagen, om du är på jobbet rekommenderar vi därför att få paketet fraktat dit om möjligt.

Min order

Jag har inte mottagit en orderbekräftelse?

Kontrollera om det har hamnat i din skräpkorg. Under produktlanseringar och hektiska perioder på webbplatsen kan det ta en stund innan orderbekräftelse via e-post kommer fram. Om du inte har fått din orderbekräftelse dagen efter ett köp, vänligen kontakta oss så skickar vi det till dig.

Jag vill lägga till en produkt i min order, hur gör jag?

Vi kan inte lägga till en produkt till en bekräftad beställning. Det bästa du kan göra är att lägga en ny beställning för de varor du vill lägga till.

Om du har uppfyllt den fria frakten på den första beställningen är du välkommen att kontakta oss så hjälper vi dig så snart som möjligt.

Kan jag annullera min order?

Du är alltid välkommen att maila oss här så hjälper vi dig gärna om det är möjligt. Vi kan däremot inte garantera att det kommer att vara möjligt att göra det.

Kan jag ändra adressen eller annan information på min beställning?

Du kan alltid maila oss så hjälper vi dig gärna om det är möjligt. Tyvärr, om beställningen redan har behandlats, kommer det inte att vara möjligt

Jag har ej mottagit min order, vad gör jag?

Leveranstiden är 1-2 arbetsdagar. Om du inte har mottagit din beställning efter denna tidsperiod, vänligen kontakta oss så hjälper vi dig med din beställning.

Betalning & Retur

Hur returnerar jag en order?

Om du vill returnera din beställning till oss måste du kontakta oss så kommer vi att ge dig ytterligare information om processen.

Jag har mottagit en defekt produkt, vad gör jag?

Vi ber uppriktigt om ursäkt för detta. Maila vår kundtjänst och beskriv vad som är fel med produkten tillsammans med ett foto eller video som visar produktens defekt så hjälper vi dig.

Min order har skadats under leverans, vad ska jag göra?

Vänligen kontakta vår kundserviceavdelning och tillhandahåll ett foto som visar skadan på paketet så hjälper vi dig gärna.

Vilka typer av betalningsmetoder kan jag använda och är dem säkra?

Vi erbjuder säkra betalningar via Apple pay, PayPal, Visa, Mastercard, Google pay, iDeal, Klarna och American Express (debet och kredit). VELVILO hanterar aldrig betalningsinformation, det är alltid via banken och våra ombud.

Jag har skickat en retur, när får jag tillbaka mina pengar?

Inom 30 dagar efter att vi mottagit din retur. Återbetalningen kommer att betalas in på ditt konto eller så får du ett tillgodobelopp.

Hur betalar jag med presentkort?

Du anger ditt presentkortsnummer i kassan. Det finns ett fält i kassan där du anger koden.

Min betalning lyckades men jag fick ingen bekräftelse, vad gör jag?

Kontrollera om det har hamnat i din skräpmapp. Om den inte finns där, vänligen kontakta oss så kommer vi att hjälpa dig.

Produkter & Samarbeten

Hur justerar jag eller sätter på mig mitt smycke?

Öppna ringen eller armbandet och böj den helt enkelt tills du hittar rätt storlek. Antingen när det är på fingret eller av. Vår metall är hållbar och det finns ingen anledning att oroa sig för att ringen eller armbandet kan gå sönder. Du kan prova att använda ett tygstycke för att böja ringen, speciellt om du vill göra den mindre och ha ändarna överlappande.

Hur tar jag hand om mina smycken?

Våra smycken är designade för att hålla för evigt. Det är därför vi känner oss säkra på att kunna erbjuda dig livstidsgaranti på varje del du köper från oss.

Har era produkter en garanti?

Hos Velvilo har du alltid en livstidsgaranti på dina smycken. Den garantin täcker tillverknings- och materialfel. Garantin täcker inte skador eller slitage som orsakats av kunden. Spara din orderbekräftelse/faktura då den fungerar som garantibevis.

Innehåller era smycken kadium?

Alla våra smycken är kadmiumfria.

Jag har ett samarbetsförslag, vem ska jag kontakta?

Du är välkommen att kontakta vår kundsupport eller vår Instagram/ Facebook / Tiktok, så kommer rätt person att kontakta dig snarast