FREQUENTLY ASKED QUESTIONS

Nedan har vi samlat några vanliga frågor som du kanske vill ha svar på. Du kan hitta svaret på din fråga i vår F.A.Q nedan.

Om du inte gör det är du välkommen att kontakta oss på info@velvilo.com eller trycka på knappen nedan för att fylla i ett formulär, så svarar vi inom 12 timmar.

LEVERNAS

Hur lång leveranstid har ni?

Vi har en leveranstid på 1-2 arbetsdagar inom Norden. Cirka 2-4 arbetsdagar utanför Norden.

Min order har ej kommit fram?

När ditt paket lämnar vårt lager får du ett e-postmeddelande med en länk genom vilken du kan spåra ditt paket. Om du inte kan se ditt paket via spårningslänken är du välkommen att kontakta oss.

Kan jag spåra min order?

Ja, självklart! När din beställning lämnar lagret får du ett e-postmeddelande med en spårningslänk genom vilken du kan spåra din beställning.

Hur vet jag när min beställning har lämnat lagret?

När din beställning lämnar lagret får du ett e-postmeddelande som informerar dig om att din beställning är på väg till dig. Du får också en spårningslänk genom vilken du kan spåra din beställning.

Vad händer om jag inte hämtar min beställning?

Om du inte hämtar din beställning från ditt upphämtningsställe skickas den automatiskt tillbaka till oss efter 7 dagar. Vi tar ut en avgift på 250kr för oavhämtade beställningar.

Jag har mottagit min beställning men en produkt saknas, vad gör jag?

Kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig så snart som möjligt.

Finns det några fraktkostnader?

Vi erbjuder fri frakt över 500kr. Om ditt totala köp understiger detta belopp eller om du väljer en annan fraktmetod än fri frakt debiteras en fraktavgift på ca 59kr.

Erbjuder ni frakt över hela världen?

Ja! Vi på Velvilo erbjuder frakt över hela världen.

Hur kommer jag att motta min beställning?

När ditt paket lämnar vårt lager får du ett SMS eller e-postmeddelande om att ditt paket är på väg. Ditt paket levereras normalt direkt till din dörr.

Om paketet inte kan levereras kommer det antingen att tas till ett serviceställe för upphämtning eller så görs ett andra leveransförsök dagen efter. I vissa länder kan du ändra leveransmetod när paketet är på väg. Du kan till exempel välja att få ditt paket levererat direkt till ett serviceställe, till en granne, lämnat på ett säkert ställe eller välja en annan leveransdag.

Observera att paket ofta levereras under dagen, så om du är på jobbet rekommenderar vi därför att du skickar paketet dit om möjligt.

MIN ORDER

Jag har inte fått någon orderbekräftelse!

Kontrollera om den har hamnat i din skräppostmapp. Under produktlanseringar och perioder med hög belastning på webbplatsen kan det ta lite tid innan orderbekräftelser kommer fram. Om du inte har fått din orderbekräftelse dagen efter ett köp, vänligen kontakta oss så skickar vi den till dig på nytt.

Jag vill lägga till en produkt i min beställning, hur gör jag?

Vi kan inte lägga till en produkt i en bekräftad beställning. Det bästa du kan göra är att lägga en ny beställning på de varor du vill lägga till. Om du har uppfyllt kravet på fri frakt på den första beställningen är du välkommen att kontakta oss så hjälper vi dig så snart som möjligt.

Kan jag avbryta min beställning?

Du är alltid välkommen att mejla oss så hjälper vi dig gärna om möjligt. Vi kan dock inte garantera att det är möjligt.

Kan jag ändra adressen eller annan information i min beställning?

Du kan alltid mejla oss så hjälper vi dig gärna om möjligt. Tyvärr är det inte möjligt om beställningen redan har behandlats.

Jag har inte mottagit min beställning, vad ska jag göra?

Leveranstiden är 1–2 arbetsdagar. Om du inte har mottagit din beställning inom denna tidsperiod, vänligen kontakta oss så hjälper vi dig med din beställning.

BETALNING OCH RETURER

Hur returnerar jag min beställning?

Om du vill returnera din beställning till oss måste du kontakta oss så ger vi dig mer information om processen.

Jag har mottagit en defekt produkt, vad ska jag göra?

Vi ber uppriktigt om ursäkt för detta. Maila vår kundtjänst och beskriv vad som är fel med produkten tillsammans med ett foto eller en video som visar produktens defekt så hjälper vi dig.

Mitt paket skadades under transporten, vad ska jag göra?

Kontakta vår kundtjänst och skicka ett foto som visar skadan på paketet så hjälper vi dig gärna.

Vilka betalningsmetoder använder ni och är det säkert?

Vi erbjuder säkra betalningar via Apple Pay, PayPal, Visa, Mastercard, Google Pay, iDeal, Klarna och American Express (betalkort och kredit). VELVILO hanterar aldrig betalningsinformation, det sker alltid via banken och våra ombud.

Jag har skickat en retur, när får jag återbetalningen?

Inom 30 dagar från att vi mottagit din retur. Återbetalningen sätts in på ditt konto eller så utfärdas en kreditnota.

Hur betalar jag med presentkort?

Du anger ditt presentkortsnummer i kassan. Det finns ett fält i kassan där du anger koden.

Min betalning lyckades men jag fick ingen orderbekräftelse, vad ska jag göra?

Kolla i din skräppost först. Är det så att orderbekräftelsen inte har kommit så kontakta oss på info@velvilo.com så hjälper vi dig omgående.

PRODUKTER OCH SAMARBETEN

Hur justerar eller sätter jag på min manschett eller ring?

Öppna ringen eller manschetten och böj den helt enkelt tills du hittar rätt storlek. Antingen när den sitter på fingret eller inte. Vår metall är hållbar och det finns ingen anledning att oroa sig för att ringen eller manschetten ska gå sönder. Du kan prova att använda en bit tyg för att böja ringen, särskilt om du vill göra den mindre och ha ändarna överlappande.

Hur tar jag hand om mina smycken?

Våra smycken är designade för att hålla för evigt. Det är därför vi känner oss trygga med att erbjuda dig livstidsgaranti på varje smycke du köper från oss.

Har era produkter garanti?

Hos Velvilo har du alltid ett års garanti på dina smycken. Garantin täcker tillverknings- och materialfel. Garantin täcker inte skador eller slitage orsakade av kunden. Spara din orderbekräftelse/faktura då den fungerar som garantibevis.

Innehåller dina smycken kadmium?

Alla våra smycken är kadmiumfria.

Jag har ett förslag på samarbete, vem ska jag kontakta?

Du är välkommen att mejla vår kundtjänstavdelning på info@velvilo.com eller fylla i formuläret på vår sida, Kontakta oss.